Luxembourg...

Luxembourg...

Puszi és Parkolás

07.19. - Szerda

2016. július 23. - Flavia

Hellló mindenki! 

Már nagyjából kialakult a napi (elég unalmas) rutin! Reggel felkelünk, megcsináljuk az ebéd szendvicset, elkészülődünk, reggelizünk. Utána lemegyünk a kocsihoz, amit mindig a közelben parkolunk le, és szigorúan este 6 után, mert akkor már ingyenes. De még így is fizetnünk kell a reggelért, mert 8-tól újra fizetős, és mi 9 előtt szoktunk elindulni a munkába. Tehát 8:35 körül leérünk a kocsihoz. Aztán irány a munka. Ahol szintén nem lehet ingyen parkolni :D Ott dolgozol minden nap és fizetned kell a parkolásért... mi szerencsére megtaláltuk a Visitor parkolót, és minden nap oda megyünk le. Az ugyanis ingyenes, ha látogatóba jöttél.... de sajnos nekünk már van fix belépőkártyánk... :D tehát nem használhatjuk tovább a vendég parkolót.... áááááám jó magyar módjára, úgy döntöttünk, hogy amíg nem szólnak ránk, addig ártatlanul, minden reggel lehajtunk a parkolóba és addig zzuk a szerencsénket amíg lehet ;) 

Ezután felmegyünk az irodába, ahol elméletileg mindenkivel kezet kéne fogni....még elvileg nekem is :D szerencsére a cégnél elméletileg csak olyan 500-an dolgoznak.... ám az első nap amikor bejöttünk egyáltalán nem lettünk bemutatva senkinek, nem lettünk körbe vezetve, és nem nagyon volt kommunikáció, azt sem tudtam, hogy akik ott ülnek velünk egy légtérbe, azok egyáltalán közös  dolgon fognak e velünk dolgozni, így bemutatkoztam pár embernek az asztalomnál és ennyi. Remélem nem veszik rossz néven, hogy nem rázom körbe az egész emeletet, de hát ez van :D 

Ezután általában megnézem, hogy jöttek e leveleim, kb. napi 3 :D és az se szól semmiről, ezek után konstatálom, hogy naaaa akkor ma sem kell semmit dolgozni, mert még mindig nincsenek készen a gépek, és nem tudok semmihez hozzáférni, mert nem készültek fel az érkezésünkre. Ezt megünnepeljük egy kávéval, és egész nap netezünk. 

Eme csodás napon ebédkor kimentünk sétálni, mert Johannak meg kellett fordítani a kocsijában a kék lemezt....mondogatta már előző nap is, de nem értettük akkor sem, meg most sem. De hát végülis ki kérdez rá, hogy a másik hogyan parkol, meg mit forgat. Ezzel az ember valahogy nem foglalkozik. De utunk során Johan csak magyarázta, hogy ez a parkolóhely milyen jó, mert itt csak 4 óránként kell forgatni, amíg máshol 2-3 óránként is forgatgathatod a "Blue disk"-et..... Nah mondom magamban, ennyi elég, én erre rákérdezek, mert annyit mondogatja, és úgy beszél róla, mintha mindenki tudná mi az a kék lemez. De én nem tudom. És ti? 

Nah mindegy is, mondom neki, kedves Johan, már bocsánat, hogy így közbevágok, és hogy csak most kérdezem meg, mert már mondtad tegnap is, de én nem tudom, hogy mi az a kék lemez, ne haragudj, de mégis mi az a kék lemez??? És hogyan és miért forgatgatod? :D 

Az ember nem hitt a szemének, se a fülének... mondta nekem, hogy hát a kék lemez, te tényleg nem tudod? (Ti tudjátok amúgy??? :D ) De megerősítettem, hogy biztos vagyok magamban, és határozottan állíthatom, hogy nem tudom mi az a kék lemez. Közölte, hogy minden közértben kapható és ő is tegnap vette a Cactus nevű eredeti Luxemburgi nagy szupermárketben.....remélem mondanom sem kell, hogy egyre rejtélyesebb lett számomra, hogy mégis mi lehet az a kék lemez, amit a közértben megvehetek, és ingyen tudok vele parkolni, ha forgatgatom 4 óránként :D teljesen szürreális a dolog. Erre ő bele akart kezdeni egy monológba, de egyszerűbbnek látta, ha elindul a kocsijához és megmutatja....ezt: 

blue_disk.JPG

Hát ő lenne az. Ha esetleg nem hallottatok volna erről a szerkezetről, akkor csak a kíváncsiság kedvéért felsorolom hány országban használják Európában: 

  • Franciaország 
  • Svájc 
  • Németország 
  • Ausztria 
  • Svédország 
  • Belgium 
  • Izland 
  • Egyesül Királyság 

  

Nah hát én nem hallottam róla.... Megveszed a közértben... és ha leparkolsz, látható a táblákon, hogy mennyi időt parkolhatsz ott ingyen...pl 2-3-4-5 órát. Beállítod a kis kék táblácskán, hogy hány órakor érkeztél és kirakod a kocsi szélvédőjére... ennyi, és ingyen parkolhatsz egy csomó helyen. Sokkoló, hogy erről én még sohasem hallottam.... 

Ennyit erről, lehet ez kicsi uncsi lett, de engem lenyűgözött ez a dolog, úgyhogy még aznap félután vettünk egyet a boltban :D Ugyan azóta sem használtuk, mert a belvárosban nem lehet használni, itt kötelező fizetni, a munkahelyen meg csalunk a vendég parkolóval :D :D :D de emléknek jó lesz. 

Ezután visszamentünk az irodába és folytatódott a nagy semmittevés. Sorra jönnek mennek az emberek az irodában, de én fel sem nézek mert kb. 10b-ől 1 jön oda hozzám, és kezet ráz velem, de úgy hogy életemben nem láttam, ő sem engem, de végülis mókás szokás ez, nekem tetszik. Aztán egyszer csak, jött ő..... a nagy ő! :D látom, hallom, hogy mindenkivel kezet ráz, nagy barizás van, és nevetgélés, én éppen a Balázzsal beszélgettem a szállásokról ( mert az időm nagyrészében új szállást keresek, mert a mostani elég drága) és éppen mutattam neki egy új jelöltet, amikor jött Mr. Francia X és kezet fogott Balázzsal, majd lehajolt hozzám és egy jó hangos "Bonjoir" mellett körbe csókolta az arcocskámat.... hát én azt hittem elájulok a meglepetéstől :D Köpni nyelni nem tudtam, de helytáltam és én is adtam neki két nagy cuppanóst.... majd el is szaladt.

Amilyen gyorsan jött olyan gyorsan távozott is. Balázs nem tudott mit kezdeni magával, forgolódott a nevetéstől, amit vissza kellett tartson magában :D mert mégis hogy mutatna az, ha kiröhögné a kedves kollégát, egy teljesen megszokott dolog miatt :D mármint itt megszokott, de részemről ez egy nagyon fura élmény volt. Most már értem, miért mondják a francia csókot, és hogy a franciák közvetlenek :D hát tényleg azok. Mindenesetre nem szerettem volna, ha ebből rendszer lesz, és az 500 fős iroda jön majd engem csókolgatni :D úgyhogy másnap mikor nagy lendülettel jött felém, akkor határozottan nyújtottam neki a kezem, amit ő mosolyogva fogadott és szerintem ezzel le is zártuk ezt a pusziszkodós témát. Remélem nem bántom meg, de erősnek éreztem, hogy megpuszilgasson minden nap :D még a nevét sem tudom. 

Ennyit erről a napról, és a hétköznapokról is. Valószínű lesz új szállásunk, majd jövőhét csütörtökön megyünk el megnézni, sajnos már egy másik városban, de itt minden 15 percre van egymástól, úgyhogy nem gond. 

Más lényeges nem történt, majd inkább mesélek a városnézésről, amit ma ejtettünk meg, mert lenyűgözően szép ez a város!!! Mint egy mesebirodalom! Aki wow-ozik, annak üzenem, hogy Stormwind létezik! És csodaszép In Real Life! 

 

Puszi 

A bejegyzés trackback címe:

https://flaviluxembourg.blog.hu/api/trackback/id/tr568910138

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása