Luxembourg...

Luxembourg...

Munka

08.04. Csütörtök

2016. augusztus 04. - Flavia

Sziasztok!

 

Jó rég nem írtam. A kirándulásokról is majd mesélek, de a képeket még le sem szedtem a fotómasináról... Úgyhogy, ha az időrendhez nem ragaszkodtok, akkor inkább csak mesélek kicsit és majd jó sok idő után rakom fel a látnivalós képeket. Eddig csak Luxemburg városban kirándultunk, de egyre jobban és jobban tetszik! Meseszép csodálatos, annyi zöld van benne hogy csak na. A várak, várfalak teljesen épen fel vannak újítva, vannak felhőkarcolók is, úgyhogy elképesztő egy hely. Nagyon tetszik. Túraútvonalakkal is tele van szőve és lehet hegyet mászni, és leereszkedni a mélybe. Tényleg borzasztóan kalandos, úgyhogy bárkinek kedve van jöjjön. Szeretettel várjuk, csak hozzatok hálózsákot, de szállás az van, csak ágy nincs elég :D Bár holnap megnézünk egy új 55 nm-es apartmant, úgyhogy ott még simán lehet, hogy ágy is lesz vagy kanapé. Az kicsit messzebb lesz a fővárostól, de szerintem busszal 20 perc lehet kb, de autónk is van. Nah mindegy erről ennyit.

Hát a nagybetűs munka.... Átkerültünk múlthéten csütörtökön, egy hete, ide Esch-Sur-Alzette-be, tehát már nem Luxemburgban dolgozunk....még jó hogy ezt előre nem mondta senki... :D mi lett volna ha gyalog jövünk, ahogy mindig szoktunk....akkor vonatozhatnánk órákat, mert a szállást ugye Luxemburgban foglaltuk le direkt...és eddig soha nem mentünk autóval kiküldetésre, úgyhogy isteni szerencse, ( vagy kozmikus szerencse, ki miben hisz ) hogy most éppen autóval érkeztünk...

Szóval minden reggel utazunk az autópályán, kb 25-30 perc, hogy megérkezzünk a "gyönyörű" és kellemesen záptojás szagú, kéményekkel megtűzdelt gyárvárosba...

Mi a csodás 18 emeletes, piros épületben dolgozunk....ahol üveg lift van.... és a lift annyira gyorsan megy fel, hogy az itt dolgozók kérvényezték, hogy lassítsák le mert rosszul lesznek mire felérnek az emeletre... :D 

Namár most nekem nagyon tériszonyom van... már a hidakon is szédülök, de ha lelátok a talpam alatt akár 2 méter magasan is már baj van... a lift alja tejüvegből van, úgyhogy ez sem segít sokat...szerencsére mi a 0-adikon vagyunk, úgyhogy messziről elkerültem ezt a liftet.... aztán kb. a második napomon odajött hozzám a kedves indiai kis munkatársunk, hogy akkor menjek vele.... Hiszen mégis én vagyok a technikai zseni és nézzem meg az egyik kedves felhasználó számítógépén, hogy miért nem indul el valamilyen program.... ez volt a MÁSODIK napom :D és még azt se tudtam mi a dolgom, de ő csak mondogatta, hogy minket azért küldtek ide, hogy majd mi midnent tudunk...na midnegy, és persze elindultunk.... és persze hogy a lifthez mentünk.... nem volt elég hogy izgultam, hogy mit fogok mondani a soha nem látott hibaüzenetre a soha nem látott programmal kapcsolatban, még szálljak be egy átlátszó üveg liftbe és menjek fel a 11-edikre.... háááát majdnem elájultam, de persze közben mosolyogni kell... na mindegy, beszálltunk, én persze háttal álltam a látványnak és kapaszkodtam, és elmondtam pár miatyánkat, hogy ha ezt túlélem én ígérem, hogy jó leszek és soha többet nem teszek semmi rosszat az életben.... :D Szerencsémre a lift itt tényleg olyan gyors, hogy mire észbe kaptam és elkezdtem volna komolyan pánikolni, már fel is értünk.... persze mondanom sem kell hogy a fém korlátban Flávia ujjacskái alakú nyomok maradtak annyira szorítottam, de szerencsére másban nem esett kár. Már csak azzal a gondolattal kellett megbírkóznom, hogy lefele is ezzel kell majd jönnöm. Találtam is a liftről egy képet :D

 Szép magas... :D Majd megpróbálok egy videót készíteni róla, amikor benne vagyok, de érthető okokból halogatom ezt az eseményt. Szerencsére azóta nem kellett felmennem semmilyen user-hez sem. Ők jönnek le hozzánk :D

A munkáról annyit, hogy úgy lettünk ideküldve, hogy nem nagyon tudtunk semmit a folyamatokról, vagy arról, hogy ki-kicsoda és kit kell kérdeznünk, és lényegében mit is kell csinálnunk. De itt úgy fogadtak minket, hogy mi tudjuk mindenre a választ, ismerjük a több száz program mindegyikét, és átlátjuk a tízezer fős épületben szereplő összes számítógép kapcsolatát és hibaüzeneteit :D Hát ez nagyon vicces mondhatom. Sajnos ehhez még isten is kevés lenne, de szerencsére ők belőlünk ezt mind kinézik... :D Ellenben ők sajnos annyira nem értik az egészet, hogy hozzájuk képest könnyű okosnak tűnni :D Tehát reméljük ezzel sem lesz probléma.

A munka nagyon sok, mert mint említettem (vagy nem, már nem emlékszem ) 3-an jöttünk megoldani kb. tízezer számítógépen futó több száz alkalmazás problémáit :D mondanom sem kell, hogy mindeggyikkel van valami gond... ezért megszakadunk. Egy hét telt el, és jelenleg 8 különböző hibaüzenettel kell foglalkoznom, 8 különböző programhoz köthetően, és mindezt úgy, hogy ma volt először, hogy sikerült egyet lezárnom és megoldanom. De szerencsére nap végén közölték, hogy nekik nem megy az a megoldás, ami nálam ment :D úgyhogy lehet visszatér ez a probléma is. El leszek én itt mint a befőtt......

Az ebédlő csodálatos. 4,50-ért lehet venni kis adag friss tésztát választott szósszal és lehet hozzá kérni minden féle friss zöldséget, magokat és sajtokat, ehhez a menühöz még jár egy kis leves is, de a lényeg hogy minden mennyeien finom, és lévén, hogy munkahelyi étkeztetés ezért olcsó is. Már az itteni viszonylatokhoz képest. De ettől függetlenül otthoni szendvics az ebéd általában ;)

Nem tudom mit meséljek még. Tanulok franciául, de mivel mindenkivel angolul beszélünk ezért a Bonzsúr-on kívül nem nagyon tudok gyakorolni. 

Holnap megyünk nézni egy új lakást, mert az első próbálkozásunk nem jött össze. Ugyanis itt van egy úgynevezett ügynöki dj, amit a bérlő fizet annak a cégnek, aki segít a tulajdonosnak kiadni a lakást.... ez is érthetetlen hiszen nekem mi közöm ahhoz, hogy a tulajdonos milyen eszközöket vesz igénybe, hogy kiadja a lakását.... kérdeztem az ittenieket, hogy van e ilyen Belgiumban vagy Franciaországban, de nem hallottak róla. Tehát pl ha Luxemburgban szeretnél bérelni rövidtávra lakást....a rövidtáv fontos, mert azok sokkal drágábbak általában, és nagyon kevés is van belőle. Tehát ha rövidtávra szeretnél bérelni berendezett lakást, akkor mondjuk elkérnek tőled 1400 eurot..... havonta :D már ez is elég vicces önmagában :D :D és akkor erre még jön az ügynökség díja, amit szintén neked kell fizetned, még egy havi lakásbért :D tehát ha 3 hónapig laksz a lakásban akkor 4* 1400 eurot kell fizetned.... na hát ekkor kiderült számunkra, hogy az ügynökséget elfelejtjük mostantól... és csak privát hirdetéseket néztünk. Találtunk egyet, de nagyon nagyon nehéz...kb 70 email-nél, és olyan 20 telefon hívásnál járunk és Belgiumban és Franciaországban és Németországban is keresünk szállást... nagyjából több mint két hete midnen nap :D :D mindegyis, mert holnap megyünk ésmegnézünk egyet a német határon. Meglássuk mi lesz belőle :D

Most ennyit, mert készül a pörkölt, és a Balázs éhes ám! :)

porki.jpg

:) Flávi

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://flaviluxembourg.blog.hu/api/trackback/id/tr68945092

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása